Mať individuálnych hostí z viacerých krajín, aby bolo riziko rozložené, je cieľom každého hoteliera. Minimálne toho, ktorý má dlhodobú víziu úspechu. Na druhej strane je tu však aj obdobie pracovného týždňa a mimosezóny, kedy hotely obsadzuje MICE klientela. Ako sa dá efektívne osloviť MICE segment s nástrojmi 21. storočia, nám prišiel niečo povedať Jaroslav Sedlák, Lead Gen & Marketing advisor zo spoločnosti Bizbuilders. Rovnako aj pri tejto téme sme vytiahli transparent VZŤAHY. Chladné, neosobné telefonáty, newslettre bez nápadu alebo nepýtanie si spätnej väzby, jednoducho dnes nefungujú a všetko je opäť o niečo zložitejšie. „Ako prvé by mali hotely vedieť kým sú, čo sami robia dobre, v čom sú výnimoční a čo robia dobre ostatné hotely v okolí“, začína Jaro. Čo by sa stalo, ak by váš hotel nebol? Všimli by si to hostia vôbec? Toto sú otázky, ktoré pomôžu hotelierom definovať si svoje vlastné USP (Unique selling points/proposition).
Ďalšou dôležitou oblasťou je zážitok, ktorý je potrebné potenciálnym hosťom pripraviť a ktorý bude mať pre nich hodnotu. Môže to byť event, benefity pre zamestnancov, čokoľvek. Na firmy sa dá hľadieť z rôznych uhlov pohľadu. B2B klient je veľmi podobný tomu individuálnemu. Hľadá dôveru v produkt a jeho protagonistov, nenakúpi hocičo, vôbec nie na prvýkrát a oceňuje zákaznícky servis. Na veľa vecí práve pri týchto klientoch hotely zabúdajú. Stretnutie po evente? No jasné, s otázkou, kedy budú robiť niečo ďalšie. Nie či budú robiť niečo ďalšie. Jedno slovo a výsledok môže byť úplne odlišný.
Až 96% hotelierov, ktorý sa zúčastnili nášho revenue stretnutia, by chcelo mať väčší objem spoluprác s firmami. Na otázku, kto z nich využíva na komunikáciu s B2B zákazníkmi sociálnu sieť Linkedin, svietila na plátne veľká nula. Aktuálne je tam cez 3000 ľudí pôsobiacich v hospitality segmente a pravidelne a konzistentne komunikuje niečo okolo šesťdesiatky. „Určite odporúčam začať intenzívne komunikovať na LI a budovať si vzťahy. Dnes zažiarite oveľa rýchlejšie, pretože je tam len veľmi malá skupina komunikujúcich hotelierov a ľudí, ktorí pracujú v tejto oblasti. O pár rokov môže byť už všetko inak a bude vás to stáť viac námahy a aj peňazí“, dodal Jaro.
Robiť aktivity, aby ste klientov zaujali, následne vám uverili a vašu službu kúpili, nie je jednoduché. Ale práve vtedy, kedy situácia nie je ideálna, treba najviac zabrať. Ak by sme vyhradili Jarovi ešte dve hodiny, určite by bolo o čom. Jeho niekoľkoročná prax z oblasti obchodu pre B2B segment sa nedá ohraničiť pevným časovým limitom. Našu domácu úlohu sme si splnili a zisťovali sme, aké témy by našich hotelierov zaujímali nabudúce. Na MICE tému sa preto môžete tešiť aj v budúcnosti.